måndag 7 april 2008

Hoppa mormor hoppa!!

Solen värmer. Mmmmm… Det är vår i Skåne! Dottern har fått i läxa att hoppa hopprep 10 min om dan så att hon lär sig. Idag har hon hoppat i 35 min och har kommit upp i som max 12 hopp i rad. Inte illa! Äldsta sonen har fått en ny cykelhjälm för nu ska det börjas cyklas till dagis minsann!

Igår blev jag mormor, åtminstone i sagans värld. Vår dotter och vår äldsta kille har i dagarna två lekt att de är mamma och son och då fick jag bli mormor. Mor och son har levt ett jobbigt liv i djungeln med enbart bröd att äta. Men då bestämde dom sig för att åka hit och flyttade in hos mig. Nåde mig om jag svarar när sonen ropar på mamma! Jag är ju mormor!! Leken har en hel del gott med sig. Barnen har inte bråkat en enda gång, de månar om varandra och aldrig har min mat varit så uppskattad som nu! Men det är klart, om man går från saltvatten och bröd så smakar väl allt annat bra. Ikväll blir det kyckling. Vi får väl se om sonen frågar vilken slags papegoja det är vi äter…

Inga kommentarer: