söndag 6 april 2008

En mardröm i Hedemora

10 år och försvunnen… Vad ska man tro? Var kan hon vara? Som förälder är man rädd och mår illa även om barnet inte är ens eget. Jag lider med föräldrar och släkt och får nästan andnöd när jag tänker på att det kunde vara mitt eget barn. Hur kan man röva bort ett barn? Och om det är så att någon råkat köra på henne och sedan ”dumpat” henne någonstans – hur kan man göra så? Kan man verkligen få sådan panik att huvudet blir övertänt? Borde man inte komma till sans snart då? Göra det enda rätta och träda fram. Vilket skulle vara värst? Att veta att ens barn är borta för alltid eller att inte veta vad som hänt? Pendla mellan hopp och förtvivlan? Jag vet inte… men jag lider och hoppas att dom finner henne snart. Vid liv. Finns det liv, finns det hopp.

Inga kommentarer: