lördag 3 maj 2008

Kräksjuka och spruckna NM-drömmar

I helgen är det nordiska mästerskapen i barbershop för kvinnor i Västerås. Strax efter kl 13 idag äntrar Pearls of the Sound scenen iklädda knallröda kläder och en mindre klädsam men mycket typisk Lucille Ball-lugg. Men utan mig. Natten mellan onsdag och torsdag vaknade jag med kräksjuka och output både här och där. Med en karens på 48 timmar och en uttröttad och tom kropp som försöker hålla igång mjölkproduktionen till minstingen insåg jag att NM-drömmen var förbi…. I ett år har vi övat, tränat och finslipat på sound, koreografi och uttryck. Genom graviditet, födsel och amning har jag troget funnits där på repen för att inte missa för mycket, för att ha en chans att ändå följa med. Och vi har fixat det, lillprinsen och jag. Och så ska en simpel kräksjuka ändra på allt detta. ”Stackars dig”, sa min man ”det måste vara som att missa älgjakten!”. Jo, om man som jag bott i Västerbotten där det är fullt normalt att samhället stannar av ett par veckor under hösten och man anses konstig som inte vill vara ledig, ja då kan man förstå att den liknelsen kan vara sann. Årets höjdpunkt flyger mig förbi!

1 kommentar:

Krister Fahlstedt sa...

Aj, aj, aj...

"Krya på dig" låter lite futtigt men jag hoppas i alla fall att du är på benen igen! Tävlade de andra ändå, eller? Hur gick det i så fall?

Kram, K