söndag 25 maj 2008

Fruktad jakt

Häromdagen var maken ute på vildsvinsjakt. Nån gång mitt i natten vaknar jag av ett SMS. Det var från maken och meddelandet löd ”Ingen pangar…”. Nähä, ingen fångst tänkte jag och la mig för att sova vidare. När huvudet mötte kudden insåg jag att de skrivna orden var de första orden i sången som jag fick sjunga in under min möhippa. Om det blev nåt vildsvin den där kvällen? Med sången som grund får du gissa själv: ”Ingen pangar vildsvin som han, Stefan, jag säger Stefan…”. Grillsäsongen är räddad!

En gång i veckan har vi fruktleverans hem till dörren (mycket lyxigt, jag vet!). Igår var vi inte hemma när frukten kom. Enligt överenskommelse lämnades den därför i garaget. Alldeles bredvid fruktlådans placering låg det nåt på golvet. Nåt som den svarta hunden lyckligt placerat där. Kan du gissa vad? Just det, ett styck vildsvinshuvud. Ibland tycker jag synd om våra besökare…

Inga kommentarer: