måndag 19 maj 2008

Veckan som gått…

Ja inte har det blivit mycket bloggande på sistone… men den som väntar på nåt gott väntar väl aldrig för länge? Här kommer en summering av veckan som gått:

Veckans blötaste: Mellankillens kompis har trillat i bassängen under storasysters simträning. Lyckligt leende kom han fram till sin pappa och mig och sa: ”Pappa, jag har trillat i bassängen!”. Jag måste säga att jag beundrar den mannen!! Att inte gå i taket fullständigt utan istället lugnt säga: ”Hur ska vi nu ta oss hem? Vi har ju cyklat!”. Det slutade med att jag körde killen hem, i sin systers trosor och en fleecetröja. Men nöden har ingen lag… inte ens för en femåring.

Veckans firande: Förra lördagen döptes lillprinsen i en ganska enkel och lyckad ceremoni. Han var, som vanligt, glad och nöjd hela tiden. Iklädd sin farmors dopklänning var han ett riktigt smycke! Till min lycka ville min bästa vän genom tiderna, i sanning mitt hjärtas syster, vara gudmor. Prästen bad henne att komma ihåg dopdagen som den viktigaste dagen varje år och köpa lillprinsen 5.5 kg godis för att fira. Odd…

Veckans kunskap: A= V + K, uttalat i samband med ett kapitel om att utveckla ansvarskänsla under min Active Parenting-kurs. Någon som kan räkna ut vad formeln betyder?

Veckans inköp: Cesar Millans bok ”Cesar och hans hundar”. Om ni inte sett denne mans lugna och sympatiska nuna så slå på TV4+ måndagar kl 20.00.

Veckans barnbok (?): Harry Potter och dödsrelikerna. Dottern ger upp allt för att höra mamma läsa ett kapitel ur boken. Under den senaste veckan har jag blivit hes... för visst ärdet spännande och vem kan då säga nej till dotterna vädjande: "Mamma kan du läsa?"

1 kommentar:

Anna Andersson sa...

Ja, den där Harry... Vi håller på med tredje boken; Fången från Azkaban. Dottern älskar dem! Så vi lär väl fortsätta, vi med!