torsdag 18 september 2008

Rumphoppare, segelbåtar, orkidéer och tarotkort

Senaste veckan har varit händelserik och det har inte funnits tid att varken läsa eller skriva i bloggen. Det beror delvis på att minstingen fortsätter att utvecklas i ett rasande tempo. Senaste nytt är att han rumphoppar dit han vill! Han förflyttar sig ganska snabbt ett par meter så det gäller att ha koll! Och följden har blivit att ett antal högar med papper har rensats bort efter att lillen roat sig med dem.

I helgen har jag och fyra kompisar varit ute och seglat! Underbart! Det måste vara det ultimata sättet att semestra. På en båt (i fint väder) finns inga måsten! Man glider fram! Njuter av vattnet, vinden, solen och tystnaden! Inte för att det egentligen är tyst utan för att alla motorljud saknas! Man lägger till i hamnar där det är fint! Glider vidare när man vill och njuter av dagen som den är! Vi har njutit, fiskat, pratat, skrattat, sjungit och kopplat av.



På lördagen, efter några glas vin och en god bit mat, plockade en av mina väninnor fram tarotkorten. Jag har aldrig blivit spådd. Jag vet inte om jag tror. Inte heller om änglar finns. Men svaren vi fick var inte utan att man blev lite förbluffad. Vi ställde tre frågor var. Till varje fråga drar man ett specifikt antal kort ur en lek med 47 kort (samtliga olika). Jag drog ett och samma kort vid alla tre tillfällena och två andra kort vid två av tillfällena. Mycket märkligt! Deras budskap? Att jag skulle varva ner och ta hand om mig själv, meditera och lita på mina egna instinkter. Tja, det är ju inte så mycket begärt och känns helt rätt.

I tisdags hade maken och jag tvåårig bröllopsdag. Den firade vi med att vara tillsammans hela familjen, njuta av en bit hälleflundra, lek, spel, en brasa och lugn och ro. Det var fantastiskt härligt. Av maken fick jag en vacker blålila orkidé och kommentaren ”en vacker blomma till en vacker fru”! *LER*

Inga kommentarer: