onsdag 24 september 2008

The Art of Possibilities

Igår var det kördag igen! Jag har inte varit där på två veckor så suget var stort! Vi tränade på vår ena tävlingslåt inför kommande lördag då vi ska coachas av Britt-Helene. Hon ska få oss att utveckla vår sång men ska även stämplacera oss vilket innebör att det kan bli aktuellt med ny placering på gradängerna. Jag hoppas jag får stå kvar. Jag trivs så bra på min plats! Men, det ska bli fantastiskt kul. Hon är en fantastisk kvinna och enormt musikalisk.

Igår tittade vi även på en film som heter ”The Art of Possibilities”. Filmen handlade om en ledares ansvar att möjliggöra sina ”undersåtars” utveckling genom att se det positiva och genom att inspirera istället för att kritisera. Eller som det sades i filmen: Det handlar inte om att ge någon ett mål att leva upp till, utan ett mål att leva in i.

Jag lärde mig en sak till, nämligen att det är viktigt att komma ihåg regel #6: Ta inte dig själv på så stort allvar!

Tjingeling!

Inga kommentarer: