söndag 10 augusti 2008

Teknikens (bl)under?

Det är över en vecka sen som jag bloggade sist. Man skulle kunna tro att det beror på tidsbrist. Men icke. Jag har haft datorproblem. Jag har inte kunnat logga in på blogger. När jag har gått till hemsidan har jag mötts av budskapet att sidans säkerhetscertifikat inte längre är giltigt. Oj då tänker man och kollar in favoritbloggarna. Nehej, de har inte heller bloggat sedan den 1 augusti. Slutsatsen blir att något är fel. Går in varje dag för att kontrollera om det löst sig. Näpp! Plötsligt har jag problem med körens forum också. Den har fastnat på den 1 augusti. Konstigt.
Av en slump upptäckte jag igår att datorns datuminställning är alldeles fel. Jag rättar till det och vips - Allt fungerar igen! Och konstigare blir det för det visar sig att favoritbloggarna visst har bloggat, varje dag, och plötsligt dyker inläggen upp på min dataskärm. Teknikens under! Eller blunder? Ska verkligen hemsidor vara beroende av datumet på min dator?? Nån som kan upplysa mig?

1 kommentar:

Anette sa...

Väldigt kort och enkelt förklarat:
Certifikatet rättar sig efter det datum din dator är inställt på.
Du hade kanske inte bara fel datum utan även år?

OS-domare som hånler. Jag såg det också och blev skogstokig!