lördag 16 augusti 2008

OSympatiska domare och skönsång

På tisdag börjar äntligen kören igen efter sommaruppehållet. Vi ska rivstarta och börja träna på tävlingslåtarna inför 2009. Jag har smygstartat och sjunger på balladen titt som tätt. Den sitter ganska bra nu. Up-tunen (lite snabbare tempo för er som inte är insatta) däremot har jag lyssnat på ett antal gånger men den vill inte riktigt tränga in. Kanske för att den inte återspeglar mig. Den handlar om att diamanter är en kvinnas bästa vän. Nja…

Häromdagen var det ett fantastiskt framträdande av en liten flicka som sjöng för hela världen. Efteråt framkom att det inte var den lilla flickan som sjöng utan en annan liten tjej. Men sångerskan var för ful att visa upp för världen så en söt tjej fick mima. Vilket skämt! Går skönhet alltid före talang i Kina?

En annan OS-historia är domarens hånleende när brottar- Ara protesterar mot domslutet. Jag lägger ingen aspekt vid om domslutet var rätt eller fel men jag tycker att man kan kräva ett respektfullt bemötande av en OS-domare mot de som deltar. Att möta en upprörd idrottare med ett hånleende är verkligen lågt! Diskussioner pågår om Ara ska få behålla bronset. När kommer diskussionen om domaren ska få jobba kvar som domare?

Inga kommentarer: