onsdag 27 augusti 2008

Åhh, underbara kör!

Wow! Igår var det körkväll och jag var för första gången på nästan åtta månader ensam! Lillkillen var hemma, i tryggt förvar hos pappa och storasyskonen. Underbart!

Timmarna på kören var fantastiska, nästan alla pärlor var på plats, vacker sång och glada miner överallt. Flera pärlor som vi saknat ett tag har kommit tillbaka och förgyller våra led igen. Alla verkar ha mått bra av sommarlov och vi låter fantastiskt!

Jag har fått en ny (eller fått tillbaka) en gammal placering i kören. Längst upp, längst bak. Omgiven av en bas, en bari och med en tenor nära mig känner jag mig härligt uppbackad och har min egen lilla kvartett. Jag som stått på alla möjliga platser i kören har här mitt rätta element! Det känns greeeeaaaat!

1 kommentar:

Anette sa...

Ohh jag vet precis hur du menar...
vi startade i torsdags = glädjeskutt i stämbanden