måndag 7 juli 2008

Blixt och dunder

En ny era har inletts. Sommarsimskola. I tre veckor måndag till fredag ska de två äldsta barnen gå på sommarsimskola. Givetvis utomhus, som sig bör. Idag hade vi tur. När barnen simmat färdigt och var i omklädningsrummet öppnade sig himlen. Under 15 min öste regnet ner, blixtarna ljungade och temperaturen sjönk ca 9°C på några ynka minuter. Brrrr… Då var jag glad att jag satt inne i ett varmt och torrt omklädningsrum. När regnet avtog skyndade vi till bilen, precis lagom i tid för att klara oss in före nästa omgång ösregn. Imorgon hoppas jag på sol.

Idag har jag fått en kommentar från an1str. Hon hittade in på min sida eftersom jag gillar körsång! Kul! Men då insåg jag att jag, trots att jag är så galen i att sjunga och har huvudet fullt av barbershop mest hela tiden, knappt bloggat ett ord om det. Fattar inte varför. Det får det bli ändring på. På an1strs blogg ”Hemma hos” hittade jag bilden som finns under min profil. Frågan är alltid lika aktuell!

Kram på er alla därute i etern!

3 kommentarer:

Anette sa...

Då undrar jag ju naturligtvis om du sjunger i kör?

Anna Andersson sa...

Lyckos er som har tillgång till sommarsimskola. Här är det för få anmälningar (!). Eller rättare sagt, dottern kan simma 25 m och det finns ingen simskola för "fortsättare"...
/Anna

Mille sa...

Hej Anette!
Japp, jag sjunger i Helsingborgskören Pearls of the Sound. Själv då?

Hej Anna!
Skumt att de inte alls satsar på fortsättningsim på Gotland! Idag simmade dottern ihop till kandidaten!
//Mille